3ds Max Modifier List PathDeform Kullanımı
Bugün sizlere 3ds max modifierlerinden PathDeform hakkında bilgi vermek istiyorum. Bu modifierin temel amacı herhangi bir nesnenin istenilen şekilde durmasını, hareket etmesini sağladığımız bir modifier. Kullanımı tüm 3ds max modifier kullanımlarında ki gibi. Nesneyi seçersiniz, modifieri uygularsınız. Genel anlamda bir nesnenin konumunu ve deformasyonunu bir yol boyunca ayarlamanıza olanak sağlayan, sonrasında değişiklikleri yapmanıza olanak sağlayan bir modifierdir.
Step step ilerleyecek olursak:
1-Bir nesne seçin,
2-PathDeform uygulayın,
3-Parametrelerden Pick Path tıklayın ve shape nesnenizi seçin,
Hepsi bu kadar daha sonrasında aşağıdaki panelde bulanan ayarları kullanarak nesnenizde istediğiniz değişikliği yapabilirsiniz.
Path – Seçilen yolun (path) dosya konumunu (root) ve nesnenin adını gösteren kısımdır.
Pick Path – Tipik 3dsmax butonlarındandır pick butonları. Bizden bir spline veya NURBS yolu seçmemizi ister. Görünen gizmo ve yol şeklinde bir nesnenin yerel Z ekseni ile uyumludur.
Percent – Nesneyi path üzerinde yüzde değeri ile taşır. Yol bittiğinde düz olarak devam eder büyüme.
Stretch – Kopyalanan nesneleri ölçüsüz olarak, belli bir koordinatta çekip uzatmaya yarar.
Rotation – döndürür gizmo yol hakkında nesnesi.
Twist – Kopyalama işleminden sonra nesneyi belli bir yönde döndüren bir araçtır.
Path Deform Axis
X / Y / Z – Nesnenin hangi koordinata göre çalışacağını gösterir.
Flip – Kopyalandıktan sonra oluşan nesneleri, tam yanında bir kopya oluşturmaya yarayan bir araçtır.
daha da açar mısınız? anlatılanı uyguluyorum ama yuvarlak formu elde edemiyorum???
Tabiki anlatmaya çalışırım. Yuvarlak form uygulamak için Rotation değerinde değişiklik yapmanız gerekecektir. Bunun haricinde Path inizi seçtiğinizden emin olmalısınız.
Merhaba ben bir insan modelledim iskeleti uzerine oturtuyorum ama walk butonundan ayak izlerini koyuyorum playa basınca iskelet hareket ediyor bi yardım edersen cok swnrm adrs http://www.facebook.com/SqLmGame