Geçen yıl Öğrencilerinden birinin sorusu üzerine bu çalışmayı hazırladım. Aslına bakarsanız bu soruların bazıları benim araştırma yapıp kendimi geliştirmeme olanak tanıyor. İşte bu tip sorulardan biri olan 3ds Max ile EPX nasıl kaydederizi burada anlatmaya çalışacağım. Render output bölümünde bulunmayan bir format olan EPX, Informatix Software International tarafından ‘Piranesi’için geliştirilmiş, 3d Model Image dosyasıdır. Piranesi’nin ayrıntılı görüntüler vermesi için tasarlanmış, fotogerçekçi yada fotogerçekçi olmayan renderlar alabilmesini sağlayan bir formattır. 3ds Max ile tamamladığınız bir render imajını, Piranesi uygulamasına alarak, insan, bitki, obje vs. koyabildiğiniz gibi, değişik efektler ile grafiksel bir çalışma yada boyama render alma işlemlerinide yapabiliyorsunuz. Bu uygulama hakkında ayrıntılı bilgi için Piranesi Official site adresini ziyaret ediniz.
Peki 3ds Max’de bulunmayan bir format için nasıl bir komut kullanmalıyız ki 3ds Max artık Epx kaydeder hale gelsin. Bunun için bu formatı çıkaran kişilerin mutlaka bazı ek uygulamalar geliştirmiş olması gerekmektedir. Informatix firmasıda Piranesi ile birlikte bu ek uygulamayı yani plugini hazırlamış. Sadece 3ds Max değil aynı zamanda Skecthup içinde yapılmış yakın zamanda Cinema 4D içinde geliştirileceğini duyurularında görmüştüm. 3ds Max 2012 sürümü için olan Epx kaydetme pluginini aşağıdaki adresden indirebilirsiniz.
Plugin for 3ds Max 2012 (32-bit) / (64-bit)
Dosyayı indirdikten sonra aşağıdaki işlemleri uyguluyoruz:
1- Sıkıştırılmış dosyayı açıyoruz
2- içindeki “saveepix.bmi” dosyasını 3ds Max kurulum dizinindeki plugins klasörüne kopyalıyoruz (C:Program FilesAutodesk3ds Max 2012plugins)
3- 3ds Max uygulamamızı açıyoruz ve render setup penceremizi açıyoruz
4- Render output kısmında, yeni dpsya uzantımızı görüyoruz (*.epx)
5- Aldığımız renderları Epx formatında kaydederek, Piranesi uygulamasında kullanabiliyoruz.